کلینیک مجازی فیزیوتراپی مهر - فلج بل

چهارشنبه 20 مرداد 1395 :: نویسنده : فیزیوتراپیست علی تاجیک
فلج عصب صورت

فلج بل یا فلج عصب صورت یک مشکل عمومی است که بر اعصاب و عضلات صورت تأثیر گذاشته و باعث افتادگی یا فلج نیمی از صورت می‌شود. این بیماری می‌تواند افراد را در هر سن و با هر جنسیتی درگیر خود نماید. علائم این بیماری به دنبال وارد شدن آسیب به عصب صورت (عصب هفتم جمجمه) شروع می‌شود که تحریک کننده عضلات صورت است. این عصب عضلات بالا برنده ابرو، عضلات نزدیک چشم، عضلاتی که عامل لبخند زدن هستند و نیز عضلاتی که باعث باز و بسته شدن دهان بیمار می‌شوند را تحت کنترل خود دارد.
علت آسیب دیدن عصب صورت اغلب ناشناخته است، اما این مشکل می‌تواند به خاطر یک عفونت ویروسی، مشکلات گردش خون یا آسیب‌های ادواری ایجاد شود و تمام این مشکلات می‌تواند باعث ایجاد التهاب در اطراف عصب شود. درصد زیادی از بیماران مبتلا به فلج بل یا فلج صورت بطور کامل درمان می‌شوند. فرآیند بهبود در این حالت می‌تواند سریع باشد یا به چند ماه زمان نیاز داشته باشد. استفاده از روش‌های فیزیوتراپی و کسب آموزش‌های لازم می‌تواند به سریع تر شدن دوره ریکاوری بیمار کمک کند. در بعضی مواقع فلج عصب صورت بهمراه گوش درد و سرماخوردگی نیز امكان بروز آن وجود دارد.

در کلینیک فیزیوتراپی مهر متخصصان ما می‌توانند وضعیت بیمار را ارزیابی کرده و با توجه به شرایط بیمار مشکل را در مراحل مختلف بیماری درمان کنند. در این کلینیک با استفاده از روش‌های مناسب فیزیوتراپی ( الكتروتراپی، لیزر درمانی و طب سوزنی وتمرین درمانی )امکان بازیابی قدرت عضلات صورت و نیز ایجاد توازن در بین این عضلات وجود دارد و به این ترتیب امکان تحریک عصب صورت و حفظ وضعیت عضلات آن وجود خواهد داشت

آدرس ما در اینستاگرام:

آدرس ما در آپارات:Image result for aparat