کلینیک مجازی فیزیوتراپی مهر - آرنج تنیس بازان یا تنیس البو چیست و درمان ان چیست؟

تنیس البو چیست. چرا آرنج من درد دارد؟. تنیس البو Tennis elbow یا Lateral epicondylitis شایعترین علت درد آرنج است. درد معمولاً در قسمت خارجی آرنج احساس میشود. علت این نامگذاری شیوع زیاد این بیماران در بین تنیس بازان است. ( Elbow به معنای آرنج است پس میتوان این بیماری را بصورت تحت اللفظی آرنج تنیس بازان نامید). البته این بیماری در بسیاری ورزش های دیگر بخصوص آنهایی که با راکت انجام میشوند دیده میشود.
تنیس البو چگونه ایجاد میشود
تنیس البو بر اثر التهاب تاندون بوجود میاید. تاندون عضلاتی که در قسمت خارجی ساعد قرار داشته و موجب حرکت مچ و انگشتان دست میشوند در بالای ساعد به سطح خارجی آرنج میچسبند. اینها عضلات اکستانسور و سوپیناتور ساعد هستند. محل دقیق اتصال این تاندون ها سطح خارجی پایین ترین قسمت استخوان بازو است. بر اثر حرکات تکراری که با قدرت زیاد انجام میشوند (مثلاً ضربات مکرری که یک تنیس باز با راکت به توپ وارد میکند) محل اتصال این تاندون ها به استخوان تحت کشش فراوان قرار میگیرد.بتدریج آسیب هایی بصورت پارگی های میکروسکوپی در این ناحیه ایجاد شده و واکنش بدن به این آسیب ها بصورت التهاب و درد ظاهر میشود. محل اتصال این تاندون ها بر روی یک برجستگی به نام اپی کندیل خارجی است. با خم و راست شدن مکرر آرنج، تاندون های ذکر شده بر روی این برجستگی استخوانی به جلو و عقب میروند و این حرکت در دراز مدت میتواند موجب آسیب به تاندون شود.گرچه این بیماری به تنیس بازان منتسب شده است ولی بیشتر در خانمهای خانه دار و کسانی که با دست کارهای سنگین انجام میدهند دیده میشود . در بسیاری مشاغل مثل نقاشی ساختمان، لوله کشی، نجاری، تعمیرکار اتومبیل، آشپزی و قصابی احتمال این آسیب وجود دارد. سن اکثر بیماران بین 30 تا 50 سال است. علائم تنیس البو چیست
نشانه های بیماری معمولا بتدریج ظاهر میشود و در عرض چند ماه شدت میابد. این بیماری معمولا با ضربه یا آسیب منفردی شروع نمیشود. مهمترین علامت بیماری درد و احساس سوزش در قسمت خارجی آرنج است. معمولاً قدرت مشت کردن دست هم کاهش پیدا میکند. علائم معمولاً با فعالیت ساعد مثل گرفتن یک راکت یا چرخاندن یک آچار، سفت کردن شیر آب، چرخانن دسنگیره در، چای ریختن یا دست دادن بیشتر میشود. درمان: برای درمان معمولا از سه روش دارو ، فیزیوتراپی و آتل استفاده می شود. در فیزیوتراپی با استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی و تمرینات وهمچنین درای نیدلینگ و كینزیوتیپ برای درمان شما استفاده می شود كه استفاده از هركدام از این روش ها براساس شرایط بیمار انجام میگیرند.

آدرس ما در اینستاگرام:آدرس ما در آپارات:Image result for aparatآدرس ما در تلگرام:

نوع مطلب :
برچسب ها :

جمعه 30 تیر 1396 12:57 ق.ظ
Hmm is anyone else encountering problems with the images on this blog
loading? I'm trying to find out if its a problem on my end or if it's the blog.

Any feedback would be greatly appreciated.
شنبه 3 تیر 1396 05:15 ب.ظ
Glad to be one of several visitors on this awe inspiring web
site :D.
چهارشنبه 31 خرداد 1396 01:15 ب.ظ
Exactly what I was searching for, appreciate it for
posting.
جمعه 26 خرداد 1396 11:32 ب.ظ
Hello! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I'm trying to
get my blog to rank for some targeted keywords
but I'm not seeing very good success. If you know of
any please share. Thank you!